۱۰ مورد از خاص‌ ترین هتل‌ های جهان!

طراحی برازنده و متناسب بودن آنها ، بهبود عملکرد باس ، قطع صدایی موثر ، کیفیت تماس عالی آنها را به گزینه بی سیم بهترین هدفون گوش تبدیل کرده است.

همواره طراحی و معماری خاصِ ساختمان در مراکز ارائه خدمات توریستی مانند هتل‌ها به‌عنوان یک مزیت رقابتی و متمایزکننده مطرح بوده است. در واقع هتل‌ها معمولا سعی دارند از طریق ایجاد یک معماری خاص علاوه بر اینکه بیشتر شناخته می‌شوند، فضای مرکز اقامتی خود را نیز به‌عنوان یک جذابیت گردشگری معرفی کنند. حتی بعضی از این هتل‌ها ممکن است امکانات لوکس و گران‌قیمتی را در مقایسه با هتل‌های دیگر ارائه ندهند، ولی به دلیل معماری خاص خود مورد توجه قرار بگیرند. در لست سکند قصد داریم ۱۰ نمونه از این هتل‌ها با معماری خاص را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

  1. هتل ای سی ماریوت بِلا اسکای کپنهاگ (AC Hotel by Marriott Bella Sky Copenhagen)

این هتل توسط شرکت ۳XN طراحی‌ شده است. هتل ای‌سی از دو برج که ارتفاع برج بلند‌تر به ۷۶.۵ متر می‌رسد و با زاویه‌ای به کجی ۱۵ درجه است، ساخته‌ شده است. این دو برج توسط یک پل به یکدیگر متصل شده‌اند. هتل ای سی با ۸۱۴ اتاق ضد صدا، ۵ رستوران، ۳۰ اتاق جلسه و یک فضای سلامتی ۸۵۰ مترمربعی شامل وان آب گرم، ماساژ، سونای خشک و بخار بزرگ‌ترین هتل اسکاندیناوی محسوب می‌شود. طراحی این هتل به سبک نوردیک (Nordic، به‌نوعی طراحی ساده، شیک و کاربردی اشاره دارد که خواستگاه آن مناطق اسکاندیناوی است) صورت گرفته است. این هتل در نزدیکی فرودگاه کپنهاگ و مرکز شهر قرار دارد و دسترسی از طریق آن به مرکز شهر و جاذبه‌های پایتخت دانمارک به آسانی امکان‌پذیر است.

  1. کاسندا، جاکارتا (Hotel Kosenda, Jakarta)

هتل کاسندا اندونزی توسط موسسه معماری تان تان (TonTon Studio) کشور اندونزی طراحی‌ شده است. سبک معماری آن ترکیبی از معماری محلی اندونزی با استانداردهای بین‌المللی است. فضای داخلی آن نیز توسط موسسه دومیسیلیوم (Domisilium) به صورتی طراحی‌ شده است که عشق و علاقه مالک آن را به سفر، طراحی و هنر منعکس کند. در طراحی هتل کاسندا سعی شده با تمرکز بر اندونزی از مجموعه‌ای از ایده‌های طراحی در سراسر جهان الهام گرفته شود. نقاشی محلی که توسط هنرمند بومی (سانچا) بر روی دیوار هتل طراحی‌ شده است، سعی دارد زندگی حال حاضر جاکارتا را نشان دهد. این هتل ۸ طبقه که در فاصله ۴۰۰ متری مراکز خرید بزرگ اندونزی قرارگرفته است، از ۶۰ اتاق، مرکز فیتنس و تراس بالای پشت‌بام تشکیل‌ شده است.

  1. هتل دابلیو بارسلونا (W Barcelona Hotel)

هتل دابلیو بارسلونا که به دلیل شکل ظاهری‌اش به هتل ولا (Vela، به معنی بادبان) معروف است، توسط معمار معروف ریکاردو بوفیل (Ricardo Bofill) طراحی‌ شده است. این هتل از ۴۷۳ اتاق مدرن، رستورانی شیک و جذاب، اسپا به همراه وان آبگرم، سونای بخار و خشک و استخر ساخته‌ شده است. طراحی داخلی مدرن و جذاب هتل توسط چارلز فاروجیو (Charles Farruggio) صورت پذیرفته است. موقعیت هتل دابلیو در منطقه بارسلونتا (Barceloneta) بارسلونا و در نزدیکی ساحل و با چشم‌انداز دریای مدیترانه قرار دارد. این هتل توسط نمادهای آوانگارد (avant-garde، لغتی فرانسوی به معنی پیشرو است، در معماری نیز طراحی آوانگارد خط‌ها را در هم می‌شکند و طراحی نو به‌ واسطه اطلاعات معماری خود ایجاد می‌کند) و معماری بی‌نظیرش چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. فاصله هتل با ایستگاه مترو بارسلونتا ۲۰ دقیقه است.

  1. هتل پاساژ، بازل (The Passage, Basel)

هتل پاساژ، هتلی ۴ ستاره در مرکز شهر بازل کشور سوئیس است. این هتل معماری و طراحی مدرن، زیبا و روشنی دارد. در طراحی‌اش سعی شده است از ترکیب امکانات مدرن با عناصر طبیعی و سبک معماری معاصر استفاده شود. دلیل این نام حضور هتل پاساژ در قسمت باستانی شهر بازل (مرز بین شهر قدیم و شهر جدید) است که پلی را بین دوره‌ها ایجاد می‌کند. هتل پاساژ نزدیک ایستگاه قطار و سایر امکانات حمل‌ونقل عمومی شهر قرار دارد. معمولا رویداد سالانه هُنرِ بازل نیز در این هتل برگزار می‌شود. هتلِ تازه‌سازِ پاساژ که در سال ۲۰۱۴ افتتاح‌ شده است از ۵۲ اتاق بزرگ، یک سوئیت مجلل همراه با تراس و بالکن اختصاصی به همراه یک مرکز فیتنس تشکیل‌ شده است.

  1. هتل هانسار، بانکوک (Hansar Bangkok)

هتل هانسار در قلب بانکوک پایتخت تایلند واقع‌ شده است. این هتل مجلل که در نزدیکی مراکز خرید و پارک بزرگ شهر قرار دارد به صورتی طراحی‌ شده است که: میزان استفاده از مساحت در طراحی آن به حداکثر برسد، با محیط‌ زیست سازگارتر باشد، صدای خارجی و گردوغبار را تا جای ممکن حذف کند و درون آن هوای خنک‌تری جریان داشته باشد. حدود ۳۰ درصد مساحت هتل نیز از باغ آسمانی تشکیل‌ شده است که پنج طبقه از هتل را شامل می‌شود. هر واحد و اتاق نیز یا دارای ورودی مستقیم به باغ آسمانی است یا چشم‌اندازی به آن دارد. هتل هانسار از ۹۴ اتاق لوکس به همراه استخر، جکوزی، اسپا و مرکز فیتنس تشکیل‌ شده است.

  1. هتل ای‌آی پالاس بارسلونا (El Palace Hotel, Barcelona)

هتل ای‌آی پالاس در سال ۲۰۰۹ کاملا مورد بازسازی قرار گرفت و بازگشایی شد. معماری آن روح و روان معماری کلاسیک را حفظ کرده است و در بین هتل‌های بارسلونا به‌ عنوان سمبل سنت معرفی می‌شود. این هتل کلاسیک در مرکز شهر و نزدیک به بلوار معروف لاس رامبلاس (Las Ramblas) و مراکز خرید متعدد و تئاترها قرار گرفته است. هتل ای‌آی از ۱۲۰ اتاق تشکیل‌ شده است که ۴۲ واحد آن به‌صورت سوئیت است. این هتل مربوط به دهه ۲۰ میلادی به‌ وسیله بازسازی زیبا و بهینه‌سازی زیرساخت‌های معماری شکوه تاریخی خود را بار دیگر در معرض دید مهمانش قرار داده است. از جمله امکانات تفریحی و ورزشی هتل نیز می‌توان به استخر سرپوشیده و روباز، مرکز اسپا و ریلکس، سونا، ماساژ و مرکز فیتنس اشاره کرد. هتل ای‌آی تنها ۲۰ دقیقه با فرودگاه فاصله دارد.

  1. هتل بوتیک اَندرونیس، سانتورینی (Andronis Boutique Hotel, Santorini)

این هتل زیبا با طراحی خاص در منطقه‌ای ساکت و آرام از شهر سانتورینی با فاصله‌‌ی ۴ کیلومتر از ساحل پارادیسوس (Paradisos) قرار گرفته است. مناظر دیدنی منطقه کالدرا به همراه امکاناتی مثل اسپا، استخر و رستوران ارگانیک از جمله فرصت‌های گذراندن اوقات فراغت مهمانان ساکن در این هتل به شمار می‌روند. مجموعه این هتل در کل قصد دارد سبک سنتی منطقه اژه را به همراه طراحی مینیمالیستی نشان دهد. بالکن اتاق‌های آن به‌صورت مبله و با چشم‌انداز دریا آرامش خاصی را برای مهمانان به ارمغان می‌آورد. میان وعده‌ی ارگانیک نیز برای مهمانان ارائه می‌شود. همچنین بعضی تراس‌های اختصاصی آن به جکوزی مجهز است. فاصله این هتل با فرودگاه حدود ۳۰ دقیقه است.

  1. هتل رُزِوود جورجیا، ونکوور (Rosewood Hotel Georgia, Vancouver)

طراحی مجدد هتل رزوود توسط موسسه مونژ صورت گرفته است که از جهت بازسازی در نوع خود بسیار خیره‌کننده است. فضای داخلی هتل نشان دهنده‌ی لوکس بودن و زیبایی خاص مطابق با برند رزوود است. بازطراحی هتل ضمن حفظ عناصر اصلی بنا که از ۱۹۲۰ بر جای‌ مانده‌اند، صورت گرفته است و به‌ نوعی اثر هنری معاصر با طراحی سفارشی محسوب می‌شود. این بازطراحی به‌قدری دقیق و باکیفیت صورت گرفته است که موسسه‌ی طراح آن، جایزه‌ی افتخاری میراث شهری ونکوور را کسب کرده است. هتل رزوود ۱۵۶ اتاق و سوئیت دارد که هرکدام علاوه بر لوکس بودن به‌نوعی میراث گران‌بها نیز محسوب می‌شوند.

  1. هتل مارکوس دریسکال، السیگو (Marques de Riscal, Elciego)

هتل مارکوس دریسکال با طراحی خاص و عجیب‌وغریب فرانک گری طراح مشهور بین‌المللی ساخته‌ شده است. این هتل مدرن در دهکده السیگو اسپانیا که به دهکده انگور مشهور است قرار دارد. علاوه بر طراحی بیرونی هتل، طراحی داخلی آن نیز بسیار مدرن و هنرمندانه طراحی‌ شده است. دیوارهای کج و پنجره‌های نامنظم یکی از جنبه‌های طراحی بیرونی و خاص این هتلِ لوکسِ ۴۸ اتاقه است. رستوران هتل مارکوس دریسکال نیز انواع غذاهای محلی جنوب اسپانیا را سرو می‌کند و جزو رستوران‌های شناخته‌ شده‌ی اسپانیا محسوب می‌شود. از دیگر امکانات آن می‌توان به کافه، کتابخانه، ۸ تراس با دید پانوراما، استخر سرپوشیده، خدمات اسپا، سونا فنلاندی و امکانات ورزشی بدن‌سازی اشاره کرد.

  1. پورتا فیرا، بارسلونا (Porta Fira Hotel, Barcelona)

ساختمان هتل پورتا فیرا با فرمی ارگانیک و به رنگ قرمز در نزدیکی مرکز نمایشگاه‌های فیرا بارسلونا و توسط تویو ایتو (Toyo Ito) معمار ژاپنی طراحی‌ شده است. به دلیل پیچیدگی‌های هندسی خاصی که ساختمان و سازه‌ی آن دارند، نمای هتل به‌صورت دو پوسته ساخته‌ شده است. این اثر معماری در سال ۲۰۱۰ به دلیل داشتن بهترین طراحی آسمان‌خراش برنده جایزه امپوریس (Emporis) شد. طراحی داخلی اتاق‌های هتل پورتا فیرا نیز با دکوراسیونی به سبک مینیمالیستی براق صورت گرفته است. هتل پورتا فیرا با ارتفاع ۱۱۰ متر و ساختمانی ۲۴ طبقه به‌عنوان یکی از نمادهای منطقه محسوب می‌شود. همچنین این هتل فاصله بسیار کمی با مراکز خرید و فاصله‌ای ده‌ دقیقه‌ای با فرودگاه دارد.