محبوب‌ترین و جذاب‌ترین شهر برای گردشگران در سال ۲۰۱۸ معرفی شد!

شهر بانکوک تایلند در سال ۲۰۱۸ برای چهارمین سال متوالی عنوان پربازدید‌ترین شهر جهان را کسب کرد. طبق رتبه‌بندی موسسه مَستِرکارت (Mastercard) در رده‌بندی جذب گردشگر، بانکوک بالاتر از شهر‌های پاریس و لندن قرار گرفته است. بر اساس آخرین آمار، پایتخت تایلند میزبان بیش از ۲۲ میلیون مسافر از نقاط مختلف جهان بوده است. پاریس و لندن با بیش از ۱۹ میلیون گردشگر با اختلاف بسیار کم نسبت به هم در رتبه‌های دوم و سوم ایستاده‌اند.

بانکوک؛ پیشتاز جذب گردشگر

بانکوک با ۹ میلیون نفر جمعیت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های جهان، از جذابیت خاصی برای گردشگران بین‌المللی برخوردار است. ازجمله این جذابیت‌ها می‌توان به معابد و کاخ‌های زیبا مانند معبد وات آرون (Wat Arun)، مراکز خرید جذاب مانند بازار مد پلاتینیوم (Platinum Fashion Mall) و طبیعت بی‌نظیرش مانند سافاری وُرلد (Safari World) اشاره کرد. البته که این‌ها فقط نمونه‌ای از تعداد بسیار زیاد جاذبه‌های محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان در سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شوند.

رونق صنعت گردشگری در محبوب‌ترین مقاصد

طی ۱۰ سال گذشته با رشد فن‌آوری و رقابت بین صنایع مختلف در جهان، سهم بخش‌های مختلف اقتصادی تغییر کرده است و تمایل روزافزون مردم به سفر باعث شده است صنعت گردشگری به‌عنوان صنعتی در حال رشد و جذاب محسوب شود. لندن به‌عنوان یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان طی یک دوره به‌صورت ناگهانی با کاهش گردشگر بین‌المللی روبه‌رو شد و تقریباً ۴% کاهش گردشگر داشت، ولی به‌جز این شهر سایر مقاصد محبوب گردشگری همواره با رشد روبه‌رو بوده‌اند و پیش‌بینی‌ها از رشد ادامه‌دار آن‌ها حکایت می‌کند.