هر آنچه که لازم است مسافران ایرانی در مورد شیوع ویروس کرونا بدانند!

شیوع انسانی ویروس کرونا، ویروسی که باعث بیماری‌های تنفسی در افراد می‌گردد، در دسامبر ۲۰۱۹ در چین اعلام شد. این بیماری به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته و ۲۵ کشور از ۵ قاره را تحت تاثیر قرار داد. در اینجا هر چیزی راجع به ویروس جدید کرونا باید بدانید را می‌گوییم.

کرونا چیست؟

هفت نوع ویروس کرونا انسانی در جهان وجود دارد از جمله  معروف‌ترین آنها سارس (SARS) و مِرس (MERS)، که در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۳ شیوع پیدا کردند. ویروس کرونا جدید از نظر علمی ۲۰۱۹-nCoV نامیده می‌شود. این اولین بار است که دانشمندان با این نوع ویروس کرونا مواجه می‌شوند که باعث بیماری‌های تنفسی ‌می‌گردد.

 

شیوع ویروس کرونا از کجا شروع شد؟

ویروس کرونا اولین بار در شهر ووهان استان هوبی، چین در اواخر دسامبر کشف شد. اعتقاد بر این است که شروع ویروس منبع حیوانی داشته و از بازار حیوانات زنده ووهان شروع شده است و اخیرا از انسان به انسان دیگر منتقل می‌گردد. منبع دقیق ویروس ۲۰۱۹-nCoV ناشناخته است. اما برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که احتمالاً منشاء آن در خفاش ها بوده است.

 

چطور ویروس کرونا جدید منتقل می‌شود؟

گفته می‌شود به مانند بسیاری از بیماری‌های تنفسی، ویروس کرونا جدید از طریق عطسه یا سرفه و از انسان به انسان منتقل می‌شود. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ، ویروس از لمس سطوح یا اشیاء آلوده نیز می‌تواند منتشر شود ، اما این اصلی ترین شیوه انتشار ویروس نیست.

علائم ویروس کرونا جدید چیست؟

علائم شامل تب، سرفه و تنگی نفس است. ویروس کرونا جدید می‌تواند باعث ذات‌الریه و برونشیت شود.

ویروس کرونا جدید خطرناک است؟

ویروس کرونا جدید می‌تواند باعث ذات‌الریه و برونشیت شود. افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی – ریوی بوده یا افرادی با سیستم ایمنی ضعیف و افراد مسن بیشتر در معرض خطر هستند. تنها ۲.۳% از افراد جان خود را از دست داده‌اند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین کبریایی
امین کبریایی
4 سال قبل

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.