چهار هدیه فاطمی

۱-دعای نور 

بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ، بِسْمِ اللّٰهِ النُّورِ، بِسْمِ اللّٰهِ نُورِ النُّورِ، بِسْمِ اللّٰهِ نُورٌ عَلىٰ نُورٍ، بِسْمِ اللّٰهِ الَّذِى هُوَ مُدَبِّرُ الْأُمُورِ، بِسْمِ اللّٰهِ الَّذِى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ . الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ، وَأَنْزَلَ النُّورَ عَلَى الطُّورِ، فِى کِتابٍ مَسْطُورٍ، فِى رَقٍّ مَنْشُورٍ، بِقَدَرٍ مَقْدُورٍ، عَلىٰ نَبِیٍّ مَحْبُورٍ . الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِی هُوَ بِالْعِزِّ مَذْکُورٌ، وَبِالْفَخْرِ مَشْهُورٌ، وَعَلَى السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ مَشْکُورٌ . وَصَلَّى اللّٰهُ عَلىٰ سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِینَ .

به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی‌اش همیشگی است؛ به نام خدای نور، به نام خدای نور نور، به نام خدای نور بر نور، به نام خدایی که تدبیرگر امور است، به نام خدایی که نور را از نور آفرید و سپاس خدایی را که نور را از نور آفرید و نور را در کوه طور فرو فرستاد، در کتابی بر نوشته، در ورقه‌ای گشوده، با اندازه‌ای مناسب، بر پیامبری آراسته، خدای را سپاس که به عزّت یاد شود و به عظمت مشهور است و بر شادی و بدحالی سپاسگزاری شود، درود خدا بر آقای ما محمّد و خاندان پاکش.
سلمان فرموده: چون آن را از حضرت فاطمه آموختم سوگند به خدا آن را به بیش از هزار نفر از مردم مکه و مدینه که دچار تب بودند تعلیم دادم، پس همه آنان به اذن خدای‌تعالی شفا یافتند.

۲-تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها

۳-نماز استغاثه به حضرت زهرا سلام الله علیها

روایت شده: هرگاه برای تو به سوی خداوند حاجتی پیش آمد و سینه‌ات از آن تنگی گرفت، دو رکعت نماز بخوان و پس از سلام سه مرتبه تکبیر بگو و «تسبیح حضرت زهرا» را بجای آور و به سجده برو و صد مرتبه بگو:

یا مَوْلاتِی یا فاطِمَهُ أَغِیثِینِی. ای سرپرستم ای فاطمه به فریادم برس.

پس جانب راست صورت خویش را بر زمین بگذار و همین ذکر را صد مرتبه بگو و سپس جانب چپ چهره‌ات را بر زمین بگذار و صد مرتبه بگو، دوباره به سجده برو و صدوده مرتبه بگو و حاجت خود را در نظر بگیر، به درستی که خداوند آن را برآورده کند، ان‌شاء‌الله‌تعالی.
نویسنده گوید: شیخ حسن بن فضل طبرسی در کتاب «مکارم الاخلاق» فرموده: نماز استغاثه به بتول چنین است:
دو رکعت نماز بجای می‌آوری، سپس به سجده می‌روی و صد مرتبه می‌گویی: 
«یا فاطِمَهُ»

 آنگاه جانب راست صورت خویش را به زمین می‌گذاری و صد مرتبه می‌گویی، سپس جانب چپ صورتت را و صد مرتبه می‌گویی، دوباره به سجده می‌روی و صدوده مرتبه می‌گویی، پس از آن می‌خوانی:

یَا آمِناً مِنْ کُلِّ شَیْءٍ، وَ کُلُّ شَیْءٍ مِنْکَ خائِفٌ حَذِرٌ، أَسْأَلُکَ بِأَمْنِکَ مِنْ کُلِّ شَیْءٍ وَ خَوْفِ کُلِّ شَیْءٍ مِنْکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تُعْطِیَنِی أَماناً لِنَفْسِی وَ أَهْلِی وَ مالِی وَ وَلَدِی حَتَّىٰ لَاأَخَافَ أَحَداً وَ لَا أَحْذَرَ مِنْ شَیْءٍ أَبَداً إِنَّکَ عَلَىٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ.

ای بی‌هراس و بیم از هر چیز که هر چیز از تو هراسان و برحذر است، از تو می‌خواهم به ایمنی‌ات از هر چیز و هراس هر چیز از تو، این‌که بر محمّد درود فرستی و ایمنی به من عطا کنی، برای خود و خاندان و دارایی و فرزندانم تا از احدی نهراسم و هرگز از چیزی حذر نکنم، به درستی که تو بر هر کاری توانایی.

۴-چهار عمل پیش از خواب 

پیامبر اکرم(ص) به حضرت زهرا (س) فرمودند در هنگام خواب این چهار عمل را انجام بده:
۱)قرآن را ختم کن.
۲)پیامبران را شفیعان خود قرار دهی .
۳)مومنین را از خود خشنود سازی .
۴)حج و عمره بجا آوری .
فاطمه(س)فرمود: یا رسول الله(ص)من توانایی انجام این اعمال را در این وقت کوتاه ندارم.
پیامبر(ص)تبسمی کرد و فرمود:
۱)سه مرتبه خواندن سوره توحید(قل هو الله احد….)برابر با ختم قرآن است.
۲)صلوات بر من و پیامبران پیش از من سبب شفاعت خواهد شد(اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی جمیع الانبیاء و المرسلین)(یک مرتبه)
۳)استغفار برای مومنین سبب خشنودی آنها از تو خواهد شد(اللهم اغفر للمومنین و المومنات)(یک مرتبه)
۴)ذکر(سبحان الله و الحمدلله و لا اله الاالله والله اکبر)(یک مرتبه)ثواب حج و عمره را دارد.
پی نوشت:
منتهی الآمال ج۱
تصویر پروفایل