آشنایی با زوریخ

از آنجاییکه زوریخ بزرگترین شهر سوئیس و مرکز اقتصادی و فرهنگی این کشور است، دیدنی‌های زوریخ نیز در بین گردشگران شهرت دارد و سالانه هزاران نفر را به خود جذب می‌کند. زوریخ یکی از مهمترین شهرهای صنعتی و تجاری اروپا نیز به شمار می‌رود.

ترکیب جاذبه‌های گردشگری زوریخ چون موزه‌های جذاب، بافت تاریخی شهر و همچنین ساختمان‌های مدرن و زیبا باعث شده است تا زوریخ به یکی از مهمترین و جذاب‌ترین شهرهای سوئیس برای گردشگران تبدیل شود و تور زوریخ طرفداران بسیاری داشته باشد.

اگر شما نیز دوست دارید با جاهای دیدنی شهر زوریخ سوئیس بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم شما را با زیباترین و مهمترین دیدنی‌های زوریخ سوئیس آشنا سازیم.

زیباترین دیدنی‌های زوریخ سوئیس

زوریخ (Zürich) بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر سوئیس است و اگرچه که پایتخت رسمی سوئیس نیست، اما به عنوان مرکز تجاری و اقتصادی این کشور شناخته می‌شود. زوریخ در شمال سوئیس و کانتون زوریخ واقع شده است و جمعیتی در حدود ۴۱۵ هزار نفر دارد. شهر زوریخ که دقیقا در ساحل شمالی دریاچه زوریخ (Lake Zürich) و منطقه آلمانی زبان سوئیس واقع شده، یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری در این کشور است و سالانه گردشگران بسیاری برای تماشای دیدنی‌های شهر زوریخ سوئیس، به این شهر سفر می‌کنند.

جذابیت آب و هوای زوریخ سوئیس و جاذبه‌های شگفت انگیز آن باعث شده است تا زوریخ جایگاه مهمی در تور سوئیس داشته باشد. در ادامه مهمترین و بهترین جاهای دیدنی زوریخ سوئیس را خواهیم شناخت:

بافت تاریخی زوریخ

زوریخ شهری قدیمی و تاریخی است که توانسته بافت تاریخی خود را به خوبی حفظ کند و امروزه همین بافت تاریخی و خیابان‌های زوریخ سوئیس به یک جاذبه گردشگری مهم تبدیل شده‌اند. در واقع بسیاری از جاذبه‌های دیدنی شهر زوریخ، در این منطقه قرار دارند. بافت تاریخی زوریخ یا منطقه ۱ شهرداری زوریخ که با نام لیندنهوف (Lindenhof) شناخته می‌شود و در ساحل غربی رودخانه لیمات (River Limmat) واقع شده است، در واقع یک جزیره بین رودخانه لیمات، رودخانه سیهل (Sihl) و دریاچه زوریخ است.

یکی از دیدنی‌های زوریخ در این منطقه، خانه شماره ۱۷ خیابان اشپیگلگاس (Spiegelgasse) است که در سال ۱۹۱۷ میلادی، محل سکونت ولادیمیر لنین رهبر انقلاب اکتبر روسیه و بنیانگذار اتحاد جماهیر شوروی بوده است. همچنین کاباره معروف ولتر (Cabaret Voltaire) که محل گردهمایی هنرمندان معاصر اروپا بوده است نیز در همین منطقه قرار دارد و امروزه از مهمترین دیدنی‌های زوریخ سوئیس به شمار می‌رود.

اوتلی برگ (Uetliberg)

اگر دوست دارید بهترین منظره از شهر و همچنین دریاچه زوریخ را تماشا کنید، پیشنهاد ما رفتن به کوه ۸۷۱ متری اوتلیبرگ است. اوتلیبرگ در جنوب غربی زوریخ قرار دارد و یکی از مهمترین دیدنی‌های زوریخ سوئیس به شمار می‌رود که گردشگران و اهالی محلی بسیاری را به خود جذب می‌کند.

با استفاده از قطار می‌توانید خود را از ایستگاه سلنائو (Selnau) به بالای قله اوتلیبرگ برسانید و علاوه بر لذت بردن از منظره زیبا و طبیعت دوست داشتنی، از امکانات گردشگری و تفریحی نیز استفاده کنید.

 

دریاچه زوریخ (Lake Zürich)

پیشتر گفتیم که شهر زوریخ در کنار دریاچه‌ای به همین نام قرار دارد و طبیعی است که این دریاچه، مهمترین جاذبه دیدنی زوریخ به شمار برود. این دریاچه یکی از دوست داشتنی‌ترین دیدنی‌های زوریخ است و تقریبا در هر ساعتی از روز، افراد متعددی را در حال گشت و گذار در ساحل دریاچه مشاهده خواهید کرد.

علاوه بر تفریحاتی چون قایق سواری و ورزش‌های آبی، مهمترین تفریح برای لذت بردن از دریاچه ژنو، قدم زدن در جاده‌های ساحلی و پارک‌های متعدد اطراف آن است. بورکلیپلاتز (Bürkliplatz) یکی از بهترین نقاط برای لذت بردن از منظره زیبای دریاچه زوریخ به شمار می‌رود.

موزه هنرهای زیبای زوریخ (Kunsthaus Zürich)

اهالی سوئیس، بخصوص شهروندان زوریخ، اهمیت بسیار زیادی به هنر می‌دهند و هنرمندان مطرحی را نیز به جهان معرفی کرده‌اند. موزه هنرهای زیبای زوریخ بهترین موزه هنری در سرتاسر سوئیس و یکی از بهترین نمونه‌ها در اروپا است که شما را به بهترین نحو ممکن با آثار هنرمندان سوئیسی آشنا می‌سازد. در این موزه بیش از ۴ هزار تابلوی نقاشی و مجسمه وجود دارد و یکی از بهترین دیدنی‌های زوریخ در زمستان به شمار می‌رود.

 

کلیساهای گروس‌مونستر و فراومونستر (Grossmünster & Fraumünster)

این دو کلیسای زیبا که در دو سوی رودخانه لیمات قرار دارند و با یک پل به هم متصل می‌شوند، از جمله زیباترین دیدنی‌های زوریخ و نمادهای این شهر به شمار می‌روند. کلیسای فراومونستر بر روی خرابه‌های یک کلیسای قدیمی متعلق به قرن نهم میلادی ساخته شده است و با برج ناقوس بلند سبز رنگ خود شناخته می‌شود. این کلیسا به قدری مشهور است که اگر عکس جاهای دیدنی زوریخ را جستجو کنید، قطعا تصویر آن را خواهید دید. در این کلیسا تعدادی از بهترین نمونه‌های شیشه‌های رنگی و نقاشی شده سوئیس را مشاهده خواهید کرد.

در قرن یازدهم میلادی کلیسای گروس‌مونستر در سبک معماری رومانسک و در ضلع شرقی رودخانه لیمات ساخته شد و از مهمترین کلیساهای پروتستان در سوئیس است. این کلیسا با دو برج ناقوس بلند، مکان مناسبی برای آشنایی با معماری سوئیس است و بخاطر اهمیت مذهبی و معماری خود، از مهمترین دیدنی‌های زوریخ به شمار می‌رود.